Jóga

Všechna cvičení JÓGY jsou na Školičce.

 

JÓGOVÁ CVIČENÍ S MARTINOU
Martina Licková
Pondělí  16.00 – 17.30 – začátečníci (vs 8a)
V lekci se naučíme správné techniky dechu a dechová cvičení, napomáhající ozdravení těla a  odbourání stresu.
Vlivem tělesných cvičení zlepšíme pružnost těla, pohyblivost kloubů a napomůžeme lepšímu prokrvení a posílení svalů celého těla.
Naučíme se pozorně vnímat vlastní tělo a procítit svůj dech.
Pomocí relaxačních technik uvolníme svalové i psychické napětí.
Pondělí  17.30 – 19.00 pokročilí (vs 8b)
Tělesné , dechové a relaxační techniky, vedoucí k ozdravení těla i ducha.
Pondělí   19.00 -20.30 – mírně pokročilí (vs 8c)

JÓGA (vs 16)
Čtvrtek 10.00
Věra Valterová
Jógová cvičení pro každého bez rozdílu věku,vhodná i pro začátečníky. Účinná cvičení a pozice spojená se správným dýcháním, relaxací,napravují a srovnávají držení celého těla,upravují činnost vnitřních orgánů. Posilují schopnost koncentrace TADY a TEĎ,dodávají energii a zlepšují náladu. Doporučuji: Přinést si vlastní deku.

JÓGA – PRŮPRAVNÁ CVIČENÍ PRO ZAČÁTEČNÍKY (VS 5a)
Pondělí 16.00
Miluše Bružová
Cvičení je vhodné pro všechny co nemají s jógou žádné zkušenosti, ale i pro ty co si chtějí zopakovat její úplné základy. Naučíme se vnímat své tělo. Protáhneme a posílíme jeho jednotlivé partie. Procítíme, prohloubíme a posílíme svůj dech. Naučíme se jak sladit dech s pohybem. Ukážeme si jak pomocí relaxačních technik uvolnit tělo i psychiku.

JÓGA PRO MÍRNĚ POKROČILÉ (VS 5b)
Pondělí 17,15 – 18,30
Miluše Bružová
K základním průpravným cvičením přidáme další ásany, jednoduché sestavy a harmonizační cvičení. Ukážeme si některé dechové techniky. Dále budeme rozvíjet sladění dechu s pohybem, vnímání těla a relaxační techniky.

JÓGA – PRŮPRAVNÁ CVIČENÍ PRO ZAČÁTEČNÍKY (VS 5a)
Středa 9.15 – 10.30, max. 10 cvičenců
Miluše Bružová
Cvičení je vhodné pro všechny , kteří se chtějí věnovat svému tělu. Cvičíme převážně v leže nebo sedě s přihlédnutím na možnosti cvičence. Naučíme se vnímat své tělo. Protáhneme a posílím jeho jednotlivé partie. Procítíme, prohloubíme a posílíme svůj dech. Naučíme se jak sladit dech s pohybem. Ukážeme si jak pomocí relaxačních technik uvolnit tělo i psychiku.

JÓGA (VS 10)
Pondělí 19.00 – 20.30 mírně pokročilí
Aťka Valtrová
 

JÓGOU K HARMONII pro pokročilé
Středa 8.30 – 10.00 (VS 7a)
Středa 18.30 – 20.00 (VS 7b)
Aťka Valtrová
Harmonizace osobnosti.

POWERJÓGA 
Pondělí 18.30 pokročilí – ZŠ 9. května (VS 21a)
Čtvrtek 18.00 začátečníci, školička (VS 21b)
19.00 pokročilí , školička (VS 21c)
Iva Kapounová
Power joga představuje styl cvičení, kdy je využívá kombinací posilovacích a protahovacích cviků zaměřených na sílu, ohebnost a pružnost celého těla, na správné dýchání, koncentraci na pohyb. Power joga využívá pozice, které se cvičí i v klasické józe. Na rozdíl od ní v power joze pozice na sebe navazují co nejdynamičtěji. Vchází se z principu záměrného, souměrného protahování a posilování lidského těla, kdy jeden sval je protahován a druhý současně posilován. Power joga je vhodná pro většinu lidí, není vhodná pro nemocné lidi, kteří trpní vysokým krevním tlakem, mají nemocné srdce atd. Sebou si přineste jen pohodlné oblečení a ručník, cvičí se naboso, při hudbě.

JIN JÓGA (VS 25)
pátek 16.30-17.45
Monika Černická
Jin jóga, známá také jako akupunktura bez jehel, oslovuje jinové části těla: klouby, pojivovou tkáň, a především povázky neboli fascie. Je opakem dynamických, jangových stylů jógy; na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, jin jóga při 3 a více minutovém setrvání v pozicích postupně uvolňuje hluboce uložené jinové tkáně celého těla s respektem k jeho individuálním potřebám. Jejím cílem je najít pohodlí v každé pozici, nikoliv maximální rozsah.
Jin jóga uvolňuje přebytečnou tenzi, podporuje flexibilitu a přináší pocit celkové relaxace, klidu a lehkosti. Je ideálním vstupem do meditace, pomocníkem při hektickém či stresujícím období, mnohdy napomáhá uvolnění starších emočních bloků, které mohou v průběhu praxe vyjít na povrch. V tomto okamžiku nás jin jóga učí, jak novou situaci jen pozorovat a přijmout bez hodnocení.
Při pravidelném praktikování dokáže Jin jóga nabít novou energií, odbourat dlouhotrvající bloky či obtíže fyzického i psychického charakteru a změnit náš pohled na svět tím, že akceptujeme sami sebe takové, jací jsme.
Jin jóga je vhodná pro každého: pro úplné jógové začátečníky i pokročilé, pro seniory, těhotné ženy, aktivní sportovce i kavárenské povaleče.

JÓGA S MAGDOU (VS 31)
Čtvrtek 17.00 – 18.15
Magda Zemánková
Na svých lekcích vás seznámím se světem jógy pomocí dechových cvičení, ásán a relaxačních technik. Samotná praxe bude probíhat v pomalejším tempu aby byl vytvořen dostatečný prostor pro prožitek jednotlivých pozic na fyzické, mentální i duchovní úrovni. Lekce jsou vhodné pro začátečníky a mírně pokročilé.