Jóga

Všechna cvičení JÓGY jsou na Školičce.
Není-li u cvičení uvedeno jinak, začíná se cvičit v týdnu od 14. 9. 2020.

JÓGOVÁ CVIČENÍ S MARTINOU
Martina Licková
Pondělí  16.00 – 17.30 – začátečníci (vs 8a)
V lekci se naučíme správné techniky dechu a dechová cvičení, napomáhající ozdravení těla a  odbourání stresu.
Vlivem tělesných cvičení zlepšíme pružnost těla, pohyblivost kloubů a napomůžeme lepšímu prokrvení a posílení svalů celého těla.
Naučíme se pozorně vnímat vlastní tělo a procítit svůj dech.
Pomocí relaxačních technik uvolníme svalové i psychické napětí.
Pondělí  17.30 – 19.00 pokročilí (vs 8b)
Tělesné , dechové a relaxační techniky, vedoucí k ozdravení těla i ducha.
Pondělí   19.00 -20.30 – mírně pokročilí (vs 8c)

JÓGA (vs 16)
Čtvrtek 10.00
Věra Valterová
Jógová cvičení pro každého bez rozdílu věku,vhodná i pro začátečníky. Účinná cvičení a pozice spojená se správným dýcháním, relaxací,napravují a srovnávají držení celého těla,upravují činnost vnitřních orgánů. Posilují schopnost koncentrace TADY a TEĎ,dodávají energii a zlepšují náladu. Doporučuji: Přinést si vlastní deku.

JÓGA   PRO ZAČÁTEČNÍKY (VS 5a)
Pondělí 16.00
Marie Ženatová
Jóga pro začátečníky je určena pro všechny, kteří se chtějí pomocí jemného pohybu protáhnout a rozhýbat tělo, podpořit dech a pomocí relaxace se uvolnit. Po lekci jógy se budete cítit odpočatí a příjemně naladění.

JÓGA PRO MÍRNĚ POKROČILÉ (VS 5b)
Pondělí 17.15 – 18.30
Marie Ženatová
Jóga pro mírně pokročilé je určena pro všechny, kteří se chtějí posunout od základních pozic k intenzivnějším ásanam a prohloubit dechová cvičení (pranajámu) a pomocí relaxace se uvolnit. Po lekci jógy se budete cítit protažení, odpočatí a příjemně naladění.

JÓGA pro seniory (VS 5c)
Středa 9.00 – 10.15
Marie Ženatová
Jóga je jedním z nejlepších způsobů, jak zůstat aktivní a cítit se příjemně po duševní i tělesné stránce i ve vyšším věku. Díky józe podpoříte pohyblivost, ohebnost i sílu vašeho těla a navíc si zachováte dobrou náladu

JÓGA (VS 10)
Pondělí 19.00 – 20.30 mírně pokročilí
Aťka Valtrová
 

JÓGOU K HARMONII pro pokročilé
Středa 8.30 – 10.00 (VS 7a)
Středa 18.30 – 20.00 (VS 7b)
Aťka Valtrová
Harmonizace osobnosti.

POWERJÓGA 
Pondělí 18.00 pokročilí – ZŠ 9. května (VS 21a) od 21. 9. 2020
Čtvrtek 18.00 začátečníci, školička (VS 21b)
19.00 pokročilí , školička (VS 21c)
Iva Kapounová
Power joga představuje styl cvičení, kdy je využívá kombinací posilovacích a protahovacích cviků zaměřených na sílu, ohebnost a pružnost celého těla, na správné dýchání, koncentraci na pohyb. Power joga využívá pozice, které se cvičí i v klasické józe. Na rozdíl od ní v power joze pozice na sebe navazují co nejdynamičtěji. Vchází se z principu záměrného, souměrného protahování a posilování lidského těla, kdy jeden sval je protahován a druhý současně posilován. Power joga je vhodná pro většinu lidí, není vhodná pro nemocné lidi, kteří trpní vysokým krevním tlakem, mají nemocné srdce atd. Sebou si přineste jen pohodlné oblečení a ručník, cvičí se naboso, při hudbě.

JIN JÓGA (VS 25)
pátek 16.30-17.45
Monika Černická
Jin jóga, známá také jako akupunktura bez jehel, oslovuje jinové části těla: klouby, pojivovou tkáň, a především povázky neboli fascie. Je opakem dynamických, jangových stylů jógy; na rozdíl od svalů, které jsou jangové a mají rády pohyb, jin jóga při 3 a více minutovém setrvání v pozicích postupně uvolňuje hluboce uložené jinové tkáně celého těla s respektem k jeho individuálním potřebám. Jejím cílem je najít pohodlí v každé pozici, nikoliv maximální rozsah.
Jin jóga uvolňuje přebytečnou tenzi, podporuje flexibilitu a přináší pocit celkové relaxace, klidu a lehkosti. Je ideálním vstupem do meditace, pomocníkem při hektickém či stresujícím období, mnohdy napomáhá uvolnění starších emočních bloků, které mohou v průběhu praxe vyjít na povrch. V tomto okamžiku nás jin jóga učí, jak novou situaci jen pozorovat a přijmout bez hodnocení.
Při pravidelném praktikování dokáže Jin jóga nabít novou energií, odbourat dlouhotrvající bloky či obtíže fyzického i psychického charakteru a změnit náš pohled na svět tím, že akceptujeme sami sebe takové, jací jsme.
Jin jóga je vhodná pro každého: pro úplné jógové začátečníky i pokročilé, pro seniory, těhotné ženy, aktivní sportovce i kavárenské povaleče.

JÓGA S MAGDOU (VS 31)
Čtvrtek 17.00 – 18.15
Magda Zemánková
Na svých lekcích vás seznámím se světem jógy pomocí dechových cvičení, ásán a relaxačních technik. Samotná praxe bude probíhat v pomalejším tempu aby byl vytvořen dostatečný prostor pro prožitek jednotlivých pozic na fyzické, mentální i duchovní úrovni. Lekce jsou vhodné pro začátečníky a mírně pokročilé.

YOGALATES   – CVIČENÍ PRO ZDRAVÍ  (VS 14)
Čtvrtek 19.00 – kurz bude zahájen až v II. pololetí!
Lenka Trnečková
Propojuje prvky spirální jógy, Iyengar jógy a  Pilates.
Cvičení je obohaceno o poznatky trojrozměrného spirálního pohybu a učí správnému držení těla. Klade důraz na precizní provedení pozic   a respektuje principy anatomicky správného vedení pohybu. Během lekcí se využívá řady cvičebních pomůcek.
Je vhodné pro všechny věkové i výkonnostní kategorie.