Zdravotní cvičení

Všechna ZDRAVOTNÍ CVIČENÍ jsou na Školičce. Není-li u cvičení uvedeno jinak, začíná se cvičit v týdnu od 14. 9. 2020.

ZDRAVOTNÍ CVIČENÍ PRO SENIORY (VS 24)
Úterý 9.00 a 10.00 
Čtvrtek 9.00
Věra Valterová
Cvičení vhodné pro seniory v pohodovém rytmu s využitím gymnaballů i overballů. V dobrém kolektivu předcházíme pohybovým a jiným problémům.

SM-SYSTÉM CVIČENÍ PRO LÉČBU A REGENERACI PÁTEŘE – KURZY 10 LEKCÍ
Pondělí 15.30 – Martina Kassaiová (VS 28a) od 5. 10. 2020
Středa 16.45 – Míša Dufková (VS 28b)
Konkrétní zahájení kurzů bude upřesněno během září 2020.
Cvičení za pomoci elastických lan, které posiluje, protahuje svalový aparát, obnovuje kloubní pohyblivost, dává tělu potřebnou pevnost a stabilitu, dochází k regeneraci páteře, zejména meziobratlových plotének.
Stabilizace, mobilizace páteře / SM-systém / je cesta , jak aktivním cvičením odstranit bolesti zad, deformity páteře a přetížení velkých kloubů. Cvičení SM-systém aktivuje spirální svalové řetězce. Svalové spirály vyrovnávají páteř do střední linie a protahují ji směrem vzhůru. Cvičení je určeno pro všechny věkové kategorie.

CVIČENÍ PRO SENIORY PRO ZDRAVÍ A DOBROU NÁLADU (VS 35)
Čtvrtek 17.00 
Jana Paulíková
Hodina cvičení pro zdraví a dobrou náladu přináší protažení i uvolnění všech svalových skupin a kloubních spojů od hlavy po paty, s použitím velkých i malých míčů a dalších cvičebních pomůcek .”Hodina je vhodná pro všechny věkové supiny.

TAI-CHI (VS 23)
Úterý 16.30 začátečníci
             17.30 pokročilí
Marie Macíková
Charakteristika cvičení:  Přispívá k udržení a posílení zdraví. Součástí je i cvičení mentální, orientované na rozvinutí a využití vlastních schopností (např. trénování paměti, ovládání emocí, redukce stresu. Není náročné na fyzickou kondici, i když velice příznivě ovlivňuje svalovou uvolněnost a kloubní pohyblivost. Tím, že zdůrazňuje pomalé dýchání, zlepšuje mechaniku dechových pohybů a svým obsahem rotačních pohybů také zlepšuje zažívání, funkci vnitřních orgánů a působí kladně i na cirkulaci tělesných tekutin. Je to cvičení zajišťující přísun a kultivaci energie, včetně pročištění jednotlivých energetických drah. Velice vhodné i pro seniory.

ZDRAVOTNÍ CVIČENÍ pro všechny ( VS 6)
Pondělí 8.30 a 9.30
Čtvrtek 8.30
Věra Opatřilová
Zdravotní cvičení je výborný způsob, jak zůstat v kondici a nespoléhat se na léky. Toto cvičení využívá cviky pro posílení a udržení svalů v rovnováze a zároveň předchází svalové dysbalanci.
V hodinách používáme pro zpestření různé pomůcky : míče, overbally, válce, bossu a vše co nabízí nářaďovna TJ .

 

YOGALATES   – CVIČENÍ PRO ZDRAVÍ  (VS 14)
Čtvrtek 19.00
Lenka Trnečková
Propojuje prvky spirální jógy, Iyengar jógy a  Pilates.
Cvičení je obohaceno o poznatky trojrozměrného spirálního pohybu a učí správnému držení těla. Klade důraz na precizní provedení pozic   a respektuje principy anatomicky správného vedení pohybu. Během lekcí se využívá řady cvičebních pomůcek.
Je vhodné pro všechny věkové i výkonnostní kategorie.